Czym NIE jest Employer Branding?

25.10.2024
3 min.
Czym NIE jest Employer Branding?

Udostępnij

 

Dziś rozpoczynamy serię artykułów z odwrotnymi definicjami dla tematów interesujących dla HR. W tym artykule omawiamy, czym jest employer branding — kluczowy aspekt przyciągania i zatrzymywania talentów. Ale co ważniejsze, omówimy, czym employer branding NIE jest, zwłaszcza w 2024 roku, gdy wszyscy pracownicy na rynku pracy poszukują autentyczności. Oto…

 

7 definicji tego, czym NIE jest Employer Branding

 

1. Wartości napisane na ścianach firmy i tylko tam 

Employer branding NIE jest tylko zestawem wartości wyświetlanych na ścianach biura. Chociaż posiadanie misji i wartości jest ważne, muszą one być zintegrowane z kulturą organizacyjną i wcielane przez pracowników, a nie tylko prezentowane, aby zaimponować gościom.

 

2. To, co my, ludzie HR, mówimy, że firma jest

Prosta narracja stworzona przez zespół HR nie może utrzymać prawdziwego wizerunku firmy na dłuższą metę. Musi odzwierciedlać rzeczywistość w organizacji. Jeśli pracownicy nie czują, że stwierdzenia dotyczące firmy są autentyczne, będą postrzegać employer branding jako fałsz.

 

3. Logo

Employer branding NIE jest tylko atrakcyjnym logo ani projektem materiałów promocyjnych. Chociaż branding wizualny jest ważny, jest to jedynie aspekt związany z marketingiem. Employer branding zasadniczo dotyczy prawdziwych doświadczeń pracowników i ich interakcji z organizacją.

 

4. Krótko-terminowa strategia

Szybkie rozwiązanie przyciągające talenty nie może zastąpić zrównoważonej employer branding strategy. Recruitment branding jest długoterminowym procesem, który wymaga ciągłego zaangażowania i okresowych ocen. Krótkoterminowe podejście może przynieść tymczasowe rezultaty, ale nie zbuduje silnego i zrównoważonego wizerunku pracodawcy.

 

5. Wyłącznie o korzyściach finansowych

Wysoka pensja = employer branding? Tak, a nie do końca. Wsp współczesni pracownicy szukają czegoś więcej niż tylko wynagrodzenia finansowego. Kultura organizacyjna, możliwości rozwoju zawodowego, równowaga między pracą a życiem osobistym oraz środowisko pracy są również niezbędne dla solidnego wizerunku pracodawcy.

 

6. Brak otwartości na różnorodność

Gdy Twoja organizacja mówi NIE różnorodności kulturowej, kandydaci na rynku mówią NIE Twojej kulturze organizacyjnej. Dla nowoczesnego wizerunku pracodawcy różnorodność rasowa, płciowa i orientacji seksualnej musi być częścią tego. Podejście, które nie docenia różnorodności, może prowadzić do jednorodnego środowiska pracy, które nie odzwierciedla rzeczywistości społeczeństwa i może zniechęcać kandydatów szukających inkluzywnego i różnorodnego miejsca pracy. Atrakcyjność employer branding co to jest znacząco wpływa na zdolność do promowania i wspierania różnorodności wśród pracowników.

 

7. Brak autentyczności i przejrzystości

Employer branding NIE polega na tworzeniu fałszywego wizerunku ani ukrywaniu problemów wewnętrznych. Brak autentyczności i przejrzystości może prowadzić do braku zaufania wśród pracowników i kandydatów. Kluczowe jest, aby employee branding and employer branding było szczere i komunikowało zarówno pozytywne aspekty, jak i wyzwania organizacji, aby zbudować zaufanie między pracownikami a potencjalnymi kandydatami. Wiele osób w firmach w Polsce anonimowo pisze recenzje o swoich firmach na Gdziepracujemy.pl. Dlatego teraz łatwiej niż kiedykolwiek znaleźć kandydatowi, jaka jest prawdziwa atmosfera w firmie, do której rozważa aplikację.

 

 

Rozwiązanie? Autentyczne Employer Branding oparte na przejrzystości 

W tej erze potrzeby genuwnej autentyczności to, czego pracownicy w każdej organizacji szukają, to przejrzystość. Gdziepracujemy.pl, największa społeczność pracowników w Polsce, oferuje ekspertom hr branding autentyczne rozwiązanie employer branding oparte na prawdziwych recenzjach pisanych anonimowo przez pracowników. 

Jeśli jeszcze nie wypróbowałeś narzędzia employer branding marketing od Gdziepracujemy.pl, powinieneś wiedzieć, że umożliwia ono profesjonalistom HR nie tylko zarządzanie wizerunkiem swojego pracodawcy w sieci, ale także mierzenie efektów strategii HR, aby mogli dostosowywać się na bieżąco. Zapraszamy do podjęcia pierwszych kroków w kierunku autentycznego i mierzalnego wizerunku pracodawcy tutaj, a następnie napisz do nas na naszych stronach w mediach społecznościowych, jak nasze rozwiązanie przyczyniło się do employee branding and employer branding organizacji, którą reprezentujesz.

 

Podsumowanie i liczby 

Employer branding NIE jest prostą ani powierzchowną koncepcją; jest złożonym i autentycznym zobowiązaniem do budowy solidnej kultury organizacyjnej opartej na autentyczności. Zrozumienie, czym NIE jest employer branding co to, pomaga nam podchodzić do tej koncepcji z jasnością i tworzyć strategie oparte na przejrzystości, które naprawdę działają w przyciąganiu i zatrzymywaniu talentów. Oto kilka liczb, które wspierają powyższe idee:

 

- Ignorowanie różnorodności i inkluzji w miejscu pracy może znacząco wpłynąć na brand employees. 77% pracowników jest bardziej skłonnych pozostać w firmie, która wykazuje zaangażowanie w różnorodność i inkluzję. (Jobylon)

Raport Deloitte pokazuje, że 94% pracowników uważa, że ważne jest, aby ich organizacja była przejrzysta w kwestii swojej kultury i wartości. Sugeruje to, że podejście oparte na przejrzystości może przyczynić się do zatrzymania pracowników i poprawić morale. (employee branding strategy) (Deloitte)

Według badania Universum, 67% pracowników decyduje się pozostać w firmie, która ma kulturę opartą na autentyczności i jasnych wartościach. To wskazuje, że autentyczny employer branding może poprawić nie tylko przyciąganie talentów, ale także ich zatrzymanie. (Universum)

 

Teraz pozostawiamy Cię z myślą:

 

„Sukcesywni ludzie budują szczęśliwe firmy.”

Richard Branson

Udostępnij

To, co przeczytałem, jest warte uwagi:

Jesteś z działu HR? Dowiedz się, jak skutecznie rekrutować!

Dołącz do klubu pracodawców z wysokim wskaźnikiem retencji i niskimi kosztami rekrutacji.

Chcę wiedzieć

Chcesz ułatwić sobie pracę?

Doradzimy Ci, jak efektywnie zarządzać Marką Pracodawcy w społeczności.

Dowiedz się więcej

Komentarze

0 komentarzy

Zapisz się do Newslettera

Czytaj interesujące artykuły autorów Gdziepracujemy.pl