Employer branding dla każdego

15.07.2021
2 min.
Employer branding dla każdego

Udostępnij

Coraz częściej słyszymy o znaczeniu Employer Brandingu. Statystyki pokazują, że dobrze zdefiniowana strategia budowania marki pracodawcy może pomóc firmie łatwiej zatrudnić pracowników, obniżyć koszty zatrudnienia, a nawet zwiększyć wskaźniki retencji pracowników.. 

Pomimo tych korzyści, ponad 45% firm nie posiada strategii budowania employer branding. 

W tym artykule dowiesz się więcej o tym:

    - Co oznacza employer branding?

    - Jak pomaga Ci employer branding?

    - Jak zbudować strategię employer branding?

 

Co oznacza employer branding

Wizerunek firmy jest bardzo ważny.  Można na to patrzeć z trzech perspektyw:

     - Wizerunek liderów firmy na temat firmy

     - Wizerunek, jaki mają pracownicy na temat firmy

     - Wizerunek, jaki mają potencjalni kandydaci na temat firmy

Employer branding to sposób na poprawę wizerunku organizacji i zaprezentowanie go pracownikom i kandydatom.  Dzięki brandingowi pracodawcy firmy mogą promować swoje środowisko pracy, korzyści i usługi. 

Każdy kandydat powinien poszukać informacji o firmie przed ubieganiem się o wolne stanowisko.  Gdy nie znajdą aktualnych lub istotnych informacji, kusi ich, by przestać aplikować.  Dlatego też budowanie marki pracodawcy jest ważne dla każdej firmy, która chce rekrutować pracowników, ale także motywować obecnych pracowników. 

Dobrze opracowana strategia employer brandingowa pomaga kandydatom dowiedzieć się więcej o firmie i sprawdzić, czy jest to dla nich odpowiednie środowisko pracy.

 

Jak pomaga employer branding

1. Przeprowadzasz rekrutację łatwiej i szybciej

Jednym z największych problemów pracodawców jest proces rekrutacji.  W ostatnich latach proces rekrutacji jest coraz trudniejszy, długotrwały i kosztowny.  Kryzys pracy w Polsce hamuje proces rekrutacji pracodawców.  Dlatego obecnie proces ten może trwać do 27 dni roboczych.

Gdy firma skupia się na employer brandingu, spadają zarówno koszty, jak i czas trwania procesu rekrutacyjnego. Firmy o dobrej reputacji mają o 43% niższe koszty zatrudnienia w porównaniu do organizacji, które nie inwestują w employer branding.

 

2. Zmniejszenie rotacji pracowników w firmie

Rotacja pracowników to powszechny problem w Polsce, zwłaszcza w handlu detalicznym.

Poprawnie wykonany employer branding  może pomóc w zmniejszeniu rotacji pracowników nawet o 28%. 

 

3. Możesz umówić więcej kandydatów na rozmowy kwalifikacyjne

W większości przypadków proces rekrutacji jest długotrwały, ponieważ coraz mniej kandydatów zgłasza się i pojawia na rozmowach kwalifikacyjnych.  Jak wspomnieliśmy wcześniej, gdy nie prześlesz informacji o firmie, kandydaci są niechętni i nie będą aplikować na publikowane przez Ciebie oferty pracy.

Strategia Employer Branding, dzięki której przekazujesz istotne i aktualne informacje o firmie, przyciąga kandydatów.

Ponad 65% kandydatów czyta opinie o firmie przed złożeniem wniosku o pracę.

 

Jak zbudować strategię employer branding w 4 krokach

       1.  Ustal cele

Przed stworzeniem strategii employer brandingowej musisz wyznaczyć jasne i mierzalne cele.  Pomyśl o problemach w firmie.

Czy rotacja personelu jest wysoka?  Masz za mało kandydatów?  Chcesz zwiększyć widoczność swojej firmy?  Chcesz obniżyć koszty procesu rekrutacyjnego?

Odpowiedz na te pytania i wybierz główny cel, taki jak zwiększenie widoczności firmy i jeden lub dwa cele drugorzędne, takie jak przyciągnięcie świadomych kandydatów i zmniejszenie rotacji personelu w firmie. 

 

    2. Wybierz motto firmy

Zastanów się, co Twoi pracownicy najbardziej cenią w firmie, ale także jakie są cechy środowiska pracy.  Jednym z ciekawszych haseł wybieranych przez firmy jest to od Google: Pracuj ciężko, baw się ciężko!

To motto pomoże Ci w zwięzły sposób pokazać kandydatom, co to znaczy pracować w Twojej firmie. 

 

    3. Ustaw kanały i informacje, które chcesz przekazać

Będziesz musiał przeprowadzić badania i odkryć kanały, z których najczęściej korzystają Twoi potencjalni kandydaci.  Facebook, Twitter, Instagram i inne sieci społecznościowe to idealne miejsce do udostępniania jak największej ilości informacji o firmie swoim pracownikom i kandydatom.

Również platformy typu Gdziepracujemy.pl są idealne do tworzenia społeczności wokół Twojej marki.

 

    4. Monitoruj

Będziesz musiał stale monitorować i analizować, w jaki sposób strategia budowania marki pracodawcy została wdrożona.  Jeśli nie będziesz monitorować, nie będziesz wiedział, czy osiągnąłeś swoje cele.

Ponadto monitorowanie i analizowanie danych pomaga zobaczyć, co robisz dobrze, a co źle w strategii budowania marki pracodawcy. 

 

Wnioski

Employer branding to nie tylko przekazywanie informacji o firmie za pośrednictwem jak największej liczby kanałów, ale także prezentacja i poprawa wizerunku firmy.  Ponadto tworzenie społeczności wokół Twojej marki jest niezbędnym elementem każdej strategii budowania marki pracodawcy.

Jaką strategię employer branding przyjąłeś?

Przeczytaj wszystkie artykuły na temat

Bez kategorii

Udostępnij

To, co przeczytałem, jest warte uwagi:

Jakie są Twoje doświadczenia z pracodawcą?

Dodaj opinie

Stwórz CV

Zrób dobre pierwsze wrażenie dzięki CV w atrakcyjnym formacie

Utwórz CV

Komentarze

0 komentarzy

Zapisz się do Newslettera

Czytaj interesujące artykuły autorów Gdziepracujemy.pl