Jakie konta w mediach społecznościowych i advertising powinna posiadać każda firma?

22.09.2021
4 min.
Jakie konta w mediach społecznościowych i advertising powinna posiadać każda firma?

Udostępnij

W 2020 roku coraz wyraźniej widać, że każda firma musi być obecna na platformach społecznościowych. Sieci społecznościowe stały się niezbędne, a specjaliści w marketingu twierdzą, że obecność w mediach społecznościowych przede wszystkim pomaga zwiększyć ekspozycję i widoczność marki – co oznacza, że jeśli Twoja marka nie jest obecna w Internecie, w rzeczywistości tracisz świetną okazję advertisingową.

 

Dlaczego firmy potrzebują kont w mediach społecznościowych?

Oprócz reklam online, które uzyskują dzięki obecności w mediach społecznościowych, firmy mogą również wykorzystywać sieci społecznościowe jako narzędzie budowania employer branding – ponad 92% firm rekrutuje za pośrednictwem mediów społecznościowych. Warto również wspomnieć, że prawie 30% kandydatów poszukuje swojej kolejnej pracy wyłącznie w mediach społecznościowych.

Jednak nie wszystkie platformy mediów społecznościowych są odpowiednie dla każdej firmy. Najlepiej byłoby, gdyby firmy zainwestowały w platformę, która może przynieść im najwięcej korzyści i na której mogą łatwiej nawiązać kontakty towarzyskie z grupą docelową.

Ale może to być trudny proces na początku drogi dla każdej firmy. Obecnie na rynku istnieją setki sieci społecznościowych, ale dobrą wiadomością jest to, że listę można zawęzić do najpopularniejszych i odpowiednich platform dla działalności firmy.

 

Top 5 kont social media dla firm

1. Facebook

Facebook ma ponad 2,20 miliarda użytkowników, będąc największą siecią społecznościową. Pomimo wycieków informacji i negatywnej prasy w ostatnich latach, Facebook pozostaje najpopularniejszą siecią, stając się nieodzownym elementem każdego biznesu.

Zazwyczaj użytkownicy Facebooka nie tylko logują się, aby zaktualizować swój profil lub przeglądać posty, ale są połączeni ze średnio 80 stronami, grupami lub wydarzeniami. To tutaj działania reklamowe firmy skupiają się na kreowaniu swojej obecności na Facebooku.

Platforma reklamowa Facebooka jest jedną z najbardziej rozwiniętych sieci społecznościowych. Na Facebooku możesz wybrać grupę docelową dla reklam i kampanii, które chcesz prowadzić na podstawie wieku, płci, zainteresowań, statusu związku i innych. Dzięki temu firmy mogą łatwo dostarczyć niezbędne informacje nawet w wiadomościach użytkowników platformy Facebook.

 

2. Instagram

Sieć Instagram staje się ostatnio coraz bardziej popularna. Od Instagram Live po Instagram Stories, platforma oferuje szereg narzędzi, których firmy mogą używać do promowania swoich usług i produktów.

Warto wspomnieć, że Instagram to niemal wyłącznie aplikacja mobilna: z wersji desktopowej nie można dodawać zdjęć ani tworzyć nowych postów. Platforma Instagram jest prawdopodobnie bardziej odpowiednia dla firm, które zależą od środowiska wizualnego lub należą do bardziej artystycznej niszy.

Mark Zuckerberg, prezes Facebooka, jest również właścicielem aplikacji Instagram, co oznacza, że obie aplikacje korzystają z tej samej bazy danych użytkowników i tej samej wydajnej platformy dla konkretnych reklam i kampanii.

W porównaniu do Facebooka, na Instagramie masz możliwość zwiększenia liczby obserwujących i profilu samej firmy w sposób organiczny, w zależności od tworzonych treści. Ponadto Instagram niedawno zintegrował opcje eCommerce; teraz konsumenci mogą zobaczyć produkty i kupić je bezpośrednio ze stron na Instagramie.

 

3. Twitter

Twitter to platforma mediów społecznościowych wykorzystywana zwłaszcza do przekazywania najświeższych wiadomości lub najświeższych informacji. Każdy post na Twitterze jest ograniczony do 280 znaków, więc każdy może swobodnie wyrazić swoją opinię na dowolny temat, ale „hałas” jest ograniczony. Firmy, dziennikarze, celebryci, a nawet politycy prawie codziennie używają Twittera do dzielenia się śmiesznymi wiadomościami, artykułami lub dowcipami.

Twitter to dobry pomysł dla firm, które chcą być znacznie bliżej swoich klientów, ponieważ platforma oferuje im idealną okazję do bezpośredniego zwrócenia się do nich.

Niektóre firmy decydują się nawet na użycie unikalnego „głosu”, zgodnie z marką, aby wyróżnić się z tłumu. Inne firmy decydują się na używanie Twittera jako platformy do zarządzania obsługą klienta, ponieważ klienci, którzy są aktywni na platformie, będą szukać kont firmowych, aby wyrazić swoje poglądy na te produkty lub usługi.

 

4. LinkedIn

Firmy, które decydują się na promocję na platformie LinkedIn, zwykle starają się zdefiniować grupę docelową na podstawie stanowiska pracy użytkowników. LinkedIn jest zasadniczo siecią społecznościową odpowiednią dla środowiska biznesowego, a profile firm zwykle zawierają więcej szczegółów na temat środowiska pracy w firmie, wolnych miejsc pracy lub branży, w której działa.

W ten sposób LinkedIn jest odpowiednią platformą do budowania employer branding, która została zaprojektowana tak, aby była znacznie bardziej profesjonalna niż inne sieci społecznościowe. Profile kandydatów są podobne do CV, a oni mogą korzystać z LinkedIn, aby aplikować na oferty pracy opublikowane przez firmy na platformie.

Ta sieć społecznościowa jest również odpowiednim środowiskiem do publikowania konkretnych informacji, a nawet artykułów, co pomaga firmom w promowaniu ich wizerunku jako podmiotu eksperckiego w branży, w której działają.

 

5. Youtube

YouTube to specjalna platforma mediów społecznościowych, ponieważ opiera się wyłącznie na treściach wideo - użytkownicy mogą oglądać, przesyłać, oceniać i komentować na podstawie filmów na platformie. Na YouTube firmy mogą stworzyć kanał wideo, aby połączyć się ze swoimi klientami w zupełnie inny sposób niż inne platformy społecznościowe.

Na firmowym kanale można zamieszczać samouczki wideo, które idą w parze z treściami na firmowym blogu lub wizualnie prezentować oferowane produkty lub usługi.

Na YouTube istnieje subkultura influencerów, którzy często publikują filmy i mają szeroką publiczność. Często firmy decydują się na nawiązanie z nimi określonych partnerstw, aby umieścić swoje produkty w treściach wideo influencerów.

 

Spersonalizowana strona na  Gdziepracujemy.pl

Oczywiście nie sposób nie wspomnieć o spersonalizowanej stronie, którą każda firma może stworzyć w serwisie Gdziepracujemy, będąc skutecznym rozwiązaniem dla employer brandingu i rekrutacji targetowanej.

Firmy mogą łatwo wchodzić w interakcje bezpośrednio na platformie ze swoimi pracownikami, byłymi, obecnymi lub nawet przyszłymi pracownikami. Spersonalizowana strona w serwisie Gdziepracujemy daje zatem firmom możliwość publikowania swoich ofert pracy i dostępnych miejsc pracy oraz promowania kultury organizacyjnej i środowiska pracy.

To tylko niektóre z dostępnych na rynku sieci social media, ale w tej chwili są one najbardziej odpowiednie dla firm. Zrozumienie, która platforma społecznościowa jest najlepsza dla Twojego rodzaju działalności, pomoże Ci nie tylko zaoszczędzić czas, ale także łatwiej będzie realizować cele promocyjne i advertising. Dla każdej firmy ważne jest, aby była obecna w mediach społecznościowych, gdzie może dzielić się najnowszymi informacjami ze swoimi konsumentami i udzielać się towarzysko - podstawowy cel sieci społecznościowych.

Z jakich platform social media korzystasz w swojej firmie? Dlaczego zdecydowałeś się uwzględnić te sieci?

Przeczytaj wszystkie artykuły na temat

Bez kategorii

Udostępnij

To, co przeczytałem, jest warte uwagi:

Jakie są Twoje doświadczenia z pracodawcą?

Dodaj opinie

Stwórz CV

Zrób dobre pierwsze wrażenie dzięki CV w atrakcyjnym formacie

Utwórz CV

Komentarze

0 komentarzy

Zapisz się do Newslettera

Czytaj interesujące artykuły autorów Gdziepracujemy.pl